existentia

existentia


The develop a soft robot that moves weightlessly in water.
The inspiration came from the scientific research of Dr. Aslan Miriyev in 2019 with the development of a new type of self-contained soft material-actuators.

My fascination for this technology and engineering came from this simple experiment.

It is a completely contactless energy transfer and activation of an artificial muscle.
Ethanol, included inside tiny micro-bubbles embedded in the elastic silicone rubber matrix, boils upon reaching the liquid–gas transition temperature, accompanied by tremendous increase in volume, leading to significant expansion of the whole soft composite material. The material as an artificial muscle that can be electrically actuated using a thin resistive wire and low power characteristics to exhibit significant expansion-contraction ability.
2 sketches from Alex Cardoso de Oliveira, ETH master biology student
2 sketches from Alex Cardoso de Oliveira, ETH master biology student
The question from Zac (Zakaria) was regarding Empa. He is a Research And Development Specialist at H.GLASS as a Engineers and Physiks and is my brother-in-law.
The question from Zac (Zakaria) was regarding Empa. He is a Research And Development Specialist at H.GLASS as a Engineers and Physiks and is my brother-in-law.
I.XII.MMXXI
I intend to create an artificial object, which appears to be alive.
For this I want to work with the material and technology of the scientist Dr. Aslan Miriyev,
who works at the Empa in Duebendorf.
Through thermological and physical reactions, the material is transformed into artificial muscles. No eloctronics is needed, which allows the implementation in water, wich improves the chemical reaction process. The water allows the sculpture to levitate in a state of gravitylessness.

To inject life into the machine I will invent and explore different behavior such as locomotion and breathing. My idea is to implement a (chemical) battery. The principle is a controlled fusion of two substances (hydrogen peroxide and yeast??).
I achieve this by inventing a controllable soft-robotic-valve. A this point, it is not very different from a normal combustion engine. Hightec but lowtec. Since silicone has a strong insulating property, it allows me to create time-delayed separate motions from a single energy input.


Exercise 1: 20 ways of description
Write down and/or sketch out twenty ways to define your topics on post its and later sort them into categories we found fitting. Define two or three most important statements.

zero gravity
buoyancy
er statische Auftrieb (in Flüssigkeiten auch hydrostatischer Auftrieb,[1] in Gasen aerostatischer Auftrieb) ist das Phänomen, dass ein Körper, der in ein ruhendes Fluid (eine Flüssigkeit oder ein Gas) eintaucht, scheinbar an Gewicht verliert.[2] Es wirkt, als wäre der Körper leichter geworden, er kann sogar „nach oben gezogen werden“. Anders gesagt: Seine Gewichtskraft wird teilweise, vollständig oder überschießend durch die statische Auftriebskraft (auch hydrostatische Auftriebskraft[3]) kompensiert.
Der (hydro)statische Auftrieb wird oft mit der (hydro)statischen Auftriebskraft gleichgesetzt,[4] obwohl man mit Auftrieb eigentlich nur den Effekt bezeichnet, der durch die Kraft entsteht.
Ist die Gewichtskraft des Körpers größer als die aktuell wirkende Auftriebskraft, so sinkt der Körper im Fluid ab. Im Jargon der Marine wird dies auch negativer Auftrieb oder Untertrieb genannt, beispielsweise bei Untertriebszellen von U-Booten. Ist die Gewichtskraft kleiner, so steigt der Körper im Fluid auf. Eine durch Auftrieb angetriebene Bewegung endet, wenn Auftriebskraft und Gewichtskraft ein neues Gleichgewicht gefunden haben. Ein Heißluftballon steigt beispielsweise so weit auf, bis er eine Luftschicht geringerer Dichte erreicht hat, die einen geringeren Auftrieb verursacht und die gleiche Dichte wie der Ballon hat. Beim Kräftegleichgewicht schwebt der Ballon dann ohne Höhenänderung. Das Gleichgewicht kann sich bei einem an die Wasseroberfläche auftauchenden U-Boot dadurch einstellen, dass es das Wasser teilweise verlässt und sich der Auftrieb dadurch reduziert. Das U-Boot schwimmt an der Oberfläche.
Die Stärke des statischen Auftriebs ergibt sich aus dem archimedischen Prinzip, hängt also ab von der Gewichtskraft, die auf das nun verdrängte Fluid gewirkt hat. Oft wird die Dichte des Körpers mit der des Fluids verglichen, um eine Aussage über Absinken, Schweben oder Aufsteigen des Körpers zu treffen. Veraltet ist der Bezug zur Wichte des Fluids.
Werden Objekte von Fluid umströmt, kann auch der dynamische Auftrieb wirken (der, wenn er als Anpressdruck nach unten gerichtet ist, auch als Abtrieb bezeichnet wird), dieser dynamische Auftrieb ist das physikalische Wirkprinzip für das Fliegen von Vögeln, Flugzeugen und Hubschraubern.

chemical reactions
resilient (unverwüstlich, nicht unterzukriegen(d), nicht tot zu kriegen)
selfhealing, selfproducing

visabillity


movement and motion
- a robot movement
- a monster
- a living beeing
- a science research project
- a hightec but lowtec
- the fututre of the machines
- a fish
- a toy
- a art-sculpture
- the future of zoos
- a new  species
- a collaboration
- a space animal
- a reverse bevaiour study
- a reverese engineering process
- a new thing
digital fabrication
materials science
physics, chemistry and biology
soft robotic
smart material 
machine perception
external energy supply
homeostasis
locomotion
remote control
matrix
Tracking
mechanical engineering
computer science
Biomimetic design
avatar
behaviour/consciousness
Mutualism
Collaboration
Scientific Research
​​​​​​​



Columbia university
https://www.creativemachineslab.com/
Hod Lipson
https://robohub.org/ieee-ras-soft-robotics-podcast-with-hod-lipson-can-we-design-self-aware-robots/

18:00 min
A Soft Total Artificial Heart
First Concept Evaluation on a Hybrid Mock Circulation

ETH Zürich


https://www.pliantenergy.com/
https://www.pliantenergy.com/
https://we-make-money-not-art.com/furl/
https://we-make-money-not-art.com/furl/
https://www.instructables.com/Soft-Robots-Making-Robot-Air-Muscles/
https://www.instructables.com/Soft-Robots-Making-Robot-Air-Muscles/
https://ethz.ch/de/news-und-veranstaltungen/eth-news/news/2017/07/kunstherz-auf-dem-pruefstand.html
https://ethz.ch/de/news-und-veranstaltungen/eth-news/news/2017/07/kunstherz-auf-dem-pruefstand.html

XVI.XII.MMXX

“After a certain high level of technical skill is achieved, science and art tend to coalesce in esthetics, plasticity, and form. The greatest scientists are artists as well”. 
Albert Einstein



Everyone should get better in science.
It increases the probability of making a contribution to the world.

I am probably not  the smartest person at the table,
but for sure the most creative. 
I might not know, what I'm doing,
but I'm pretty decent at it.
 Fuck this System. Let's save the Future!

Every day and perhaps even every hour, there's a scientist somewhere in the world making the next scientific breakthrough, either working alone or as part of a team. Some of their discoveries have the potential to shape the future of a scientific discipline or field of research and some might even have implications for all of society. Such breakthroughs can be massiv and instantly groundbreaking, while others may seem less significant achievements may not even be considered as advances at first, as science often only move forward with smallest of steps that there only acknowledged as such in retrospect. Various discoveries are never even recognized in their own day and age, and it is then up to future generations of scientists to use the knowledge since gained to bring these innovations back into existence[01].  






Seit Kind auf habe ich eine starke Faszination für die Ästhetik der Natur und für die Technologie. In meiner Ausbildung zum Interaction-Designer wurde die Bionik ein zentraler Punkt meiner Werke. Auf der Suche nach adaptiven Robotic-Systemen bin ich auf die Forschung von Aslan Miriyev gestossen. Seine Pionierarbeit im Gebiet der Soft Robotic, speziell die Erforschung von Soft Materials for Soft Actuation hat ihn in die Schweiz an die Empa in Dübendorf gezogen. In meiner Bachelor Arbeit würde ich gerne eine Kollaboration mit der Empa und mit Aslan Miriyev anstreben. Durch meinen unkonventionellen Zugang zum Institut der Empa könnte durch meine kreative Auseinandersetzung mit der Materie und meinen Fähigkeiten als Designer in einem experimentellen aber sogleich hochtechnologischen Umfeld eine produktive Zusammenarbeit entstehen. Die gesammelten Erfahrungen in einem wissenschaftlichen Umfeld, sowie dem daraus resultierenden neuen Wissen würde mich als Designer weiterbringen und möglicherweise sogar einen Beitrag  an die moderne Wissenschaft leisteten.

Die Welt steht vor noch nicht gelösten Herausforderungen. Das Überleben unseres Planeten und unserer Species hängt von der zukünftigen Entwicklung unserer Gesellschaft ab. Einen Vorteil haben wir. Die Menschheit verfügt heuet über einen bisher noch nie da gewesene Stand von Wissen und Technologie. Täglich werden wissenschaftliche Wunder auf der ganzen Welt vollbracht. Dies geschieht nicht von magischer Hand in den Forschungslaboratorien,  sondern mit harter, systematischen und akribischen Arbeiten. Der Weg in ein solches Institut ist äussert schwer und nur die klügsten Köpfe dieser Welt erhalten Zutritt. Es geht dabei um hohe Kosten und es entstehen hohe Erwartungen.  Viele Wissenschafter widmen ein Grossteil Ihres Lebens ihrem Forschungsgebiet. Es sind unzählige Beiträge und kleine Schritte, die unser Wissen voranbringen. Dabei ist Innovation der wichtigste Faktor. Und es ist ein Aufruf and alle kreativen Menschen und Designern, diese Herausforderungen anzunehmen. Wir werden ausgebildet um spielerisch und kreativ auf Fragestellungen und Probleme zu reagieren und dabei möglichst viele Blinkwinkel auf eine Situationen zu entwickeln und aus unterschiedlichen Perspektiven zu betrachten.

Entsteht durch die enormen Herausforderungen an die Experten in den wissenschaftlichen Forschungsfelder eine Tendenz bei ihrer Denk- und Arbeitsweise? Stellt der erschwerte Zugang und akademische Hürden ein negativer Faktor für die Innovationskraft dar?

Ich für meinen Teil verfüge über kein Wissen das mich zu einem Experten meines Faches machen würde. Ich bin ein klassisches Allround-Talent. Im Design gibt es auch Spezialisten in ihrem Fach, welche sich einer bestimmten Technik widmen und sich in diese vertiefen. Die besten Designer sind jedoch oft Menschen, welche in unterschiedlichen Feldern aktiv sind. Diese Menschen verfügen oft über ein enormes kreatives Potential, dass sie ganze Epochen einläuten. In der Wissenschaft findet man solche historische Figuren auch. Visionäre Wissenschaftler welche eine bedeutenden für die Menschheit erbracht haben. Leonardo Da Vinci war der Visionär der in mein Leben trat. Es war in der Form eines alten Buches von meinem Vater über seine Erfindungen und voll von seinen Handskizzen.
Dadurch entwickelte ich eine Faszination für seine Person und sammelte seine Zeichnungen, Entwürfen und Maschinen. Ein Grund warum ich bereits als kleines Kind seine technischen Pläne und deren Funktion verstehen konnte, war, weil er ein genialer Künstler, Lehrer und Zeichner war, als auch der Fakt, dass zu seinem Zeitpunkt die Zahnräder und Flaschenzüge entweder mit Pferden oder mit Wasser angetrieben wurde. Heute ist alles eine verdammte Blackbox welche es für Kinder erschwert die verborgenen Vorgänge zu verstehen. Warum Leonardo da Vinci Kriegsmaschinen baute, sollte niemanden überraschen bei den weltweiten Ausgabe für Rüstungsgüter.[02] Mit seinem Talent, seiner Kreativität und schöpferischen Energie befasste er sich nicht nur mit Maschinen, Plänen und Konstruktionen, sondern auch mit Architektur, Bildhauerei, MalereiChemie, Physik und Biologie. Ein grosses Forschungsfeld von ihm betraf die Humanmedizin. Eine passende Bezeichnung für ihn wäre somit ein Universalgelehrter. Interessanterweise ist sein berühmtestes Kunstwerk ein Öl-Gemälde welches in gleichzeitig zum berühmtesten Künstler der Geschichte macht.[03]. Seine Neugierde war grenzenlos. Er befasste sich mit der menschlichen Anatomie[05], der Studie von Strömung von Wasser[06]  und baute futuristische Fortbewegungs-[07] und Flugobjekte[08]. 500 Jahre später gibt es noch immer Menschen, welche ähnliche Visionen verfolgen. Einer davon ist Elon Musk mit SpaceX[09], Tesla[10] und der boring company[11].

Die Arbeit des Wissenschaftlers Aslan Miriyev [12] und seiner Forschung im Gebiet der Soft Robotic und der Soft material for soft actuators [13] entdeckte ich 2019  bei der Weiterentwicklung des oben erwähnten Projektes Poenix-Dactylifera[14]. Meine damalige Vision war eine völlige Loslösung der Skulptur und die Kreation eines lebendigen Wesens, welche scheinbar schwerelos durch den Raum schwebt. Um die Wirkung der Schwerelosigkeit zu erzeugen balancierte ich die Auftriebs-Energie von Wasser [15] mit der Erdanziehungskraft[16] aus. Da wurde ich mit neuen Problemen konfrontiert. Die technischen Aspekte der Elektronik und der Robotik im Zusammenspiel mit Wasser verkomplizierte sich und hinderte mich an meiner sonst sehr hands-on Arbeitsweise. Ich machte mich deswegen auf die Suche nach einer alternativen Form der Robotik. Der damals verwendete einfache Mechanismus simulierte eine komplexe Bewegung und mein Fokus damals lag auf der Erforschung des Material welches ich in der Natur von Stromboli[17] auf unserer Studentenreise fand. Ich war fasziniert von der Anordnung, der Funktion und der Form der Stacheln, welche sich später in Blätter transformieren. Bei der Suche nach unterschiedlichen flexiblen Materialien und dem experimentieren begann ich parallel das e
rforschen der Bewegung, welche die Skulptur zum Leben erwecken sollte. Die Lösung damals war eine Mischung aus Silicon und Schaumstoff und einem unter Spannung stehendem Stahldraht. Durch den Mechanismus innerhalb der Tragekonstruktion wurde die erzeugte Bewegung über Fäden auf die unterliegende Skulptur übertragen. Die Teile dafür fertigte ich in digitaler Fabrikation mit einem Lasercutter und MDF Holzplatten. 
Die lebendige und organische Wirkung des Wesens war verblüffend und bei der Semester-Ausstellung kam ein Schulleiter auf mich zu, mit der Idee, die Arbeit an seiner Primarschule fest zu installieren um den Kinder auf eine spielerische Weise für die verständliche Mechanik zu begeistern. Die Arbeit hatte für mich einen Prototyp-Charakter, da ich unter grossem Zeitdruck stand. Meine Absicht, eine verbesserte und kindertaugliche Konstruktion zu verwirklichen, scheiterten am Ende an meinen Konzept der Integrierung von Kinder in den kompletten Entstehungsprozess als auch mit der selbständigen Weiterentwicklung des Projektes durch die Kinder, die Vorstellung und das Budget der Schule Wiesenau. [mail] Über die sinnvolle Verwendung meiner Skulptur in einem Kontext des Lernens, welcher mich schon mein ganzes Leben begleitet, hätte mich mit Freude erfüllt.
Somit endete dieses Projekt mit einer Enttäuschung und ich wurde besessen von der Weiterentwicklung. Das war mein 
Zugang zum Gebiet der Soft Robotik. Seitdem wächst mein Faszination für die Forschung von Aslan Miriyev.
Darunter dem Projekt (18) mit Prof. Hod Lipson at Columbia University in the City of New York. Aslan's research has focused on soft functional materials, such as soft robotic actuators, as a part of an ambitious attempt to develop an autonomous robot that will walk out of the printer. (weiteres relates Projekt:  This robot taught itself to walk entirely on its own [20] Kurz darauf geschah etwas sehr Unerwartetes. Aslan ist von der USA in die Schweiz nach Zürich gekommen, um an der  Empa in Dübendorf weiter an den Soft Material-Actuator zu forschen. Daraufhin habe ich ihn das erste Mal kontaktiert.[mail] Mein nächster Schritt war mit dem Experten für Kunststoff an der ZHdK in Kontakt zu treten und ein eigenes erstes Experiment durchzuführen[21]. Währenddessen habe ich mich beraten lassen vom Z-Kubinator[22] der ZHdK um meine geplante Kollaboration mit Aslan und der Empa zu unterstützen[mail]. Die Empa informierte mich daraufhin, dass sie verpflichtet sind BA-und Master-Projekten zu begleiten. In der danach kommenden Zeit verlangten andere, ebenso wichtige Bereiche meines Lebens meine volle Aufmerksamkeit. In der Zwischenzeit  wurde Aslan ein Gast-Forscher im Department of Aeronautics at Imperial College London[24].  Where he conducts research activities in the Aerial Robotic Lab[25], directed by Prof. Mirko Kovac[26].

Zusammen publizierten sie im November 2020 das Manifest der Physical Artificial Intelligence (PAI)(27)
Physical Artificial Intelligence (PAI) refers to the theory and practice of creating physical systems capable of performing tasks typically associated with intelligent organisms. PAI has been recently defined by Dr. Aslan Miriyev and Prof. Mirko Kovac in the article "Skills for  Physical Artificial Intelligence", published in Nature Machine Intelligence. PAI is a new multidisciplinary domain, mainly involving the fundamentals of five disciplines: materials science, mechanical engineering,  computer science, biology, and chemistry. Missing PAI skills have been the major gap for conductive successive research for the creation of lifelike robots. For the first time, the methodology for creating skills in PAI has been proposed in the article. It includes institutional support, encouraging multidisciplinary research and education by hiring new faculty members focusing on PAI, and community-level support by creating multidisciplinary dissemination platforms. Empa Robotics Center sees PAI as the next frontier in Robotics on the way to lifelike robots.
Full text: Link

Advanced Manufacturing
PAI-mediated advancement of robots' materials and morphologies implies simultaneous development of corresponding manufacturing methods. The PAI methodology inherently combines the considerations of materials, design, and manufacturing.


science, scientific research, soft robotic, material research, digital fabrication,  artificial muscles, locomotion, remote control, matrix, mechanical engineering, 3d modeling and printing, silicon,movement, external energy supply, chemistry, physic, additive manufacturings, creative machines lab, Columbia University, Empa, 
Soft Material-Actuator [ 001 ]
Aslan Miriyev 

In 2019, Aslan Miriyev and a team of researcher have developed a unique self-contained, electrically-driven, soft, robust composite material-actuator that combines the elastic properties of a polymeric matrix and the extreme volume change accompanying liquid–vapor transition. The material combines a high strain (up to 900%) and correspondingly high stress (up to 1.3 MPa) with low density (0.84 g cm−3). Along with its extremely low cost (about 3 cents per gram), simplicity of fabrication, ability to be 3D-Printed, environment-friendliness, these properties could enable new kinds of electrically driven entirely soft robots. PAI: 
Art Project
mechanical engineering, movement, 
external energy supply
, physic, additive, 

Kinetic Sculpture [ 002 ]
Anthony Howe

The sculpture is constructed in such a way that the movement process has an aesthetic and captivating effect. The wind as a moving force brings these bodies to life.
Thereby only a conditional control over the energy supply is possible.
ismaelmoeri.com/fusion

Art Project
dancing
mechanical engineering, movement,
remote contro
Basel 20??
Inferno [ 003 ]
Art Project
Inferno is a participative robotic performance project inspired by the concept of control and the representation of hell. From Dante’s Circles of Hell to theme parks such as Haw Par Villa's Ten Courts of Hell, passing by Joe “the Mechanical Boy”, bodies are handed to eternal and external forces controlling and afflicting them. Those punishments and external powers, found in the depiction of numerous flavours of hell, suggests an infinite and mundane control loop under which the body will be forced to move endlessly. In Inferno, the "circles of hell" concept is a framework, a theme under which the different parts of the performance are regrouped.



Art Project 
mechanical engineering, movement,
remote control

The Walking Cube v2 [ 004 ]
Art Project
The WALKING Cube is an erratic structure, a simple cube brought to life by a series of mechanical agitations.When animated, it becomes a basic shape turned animal. Performing with twerks and tweaks, it grows and it shrinks, it folds and kinks. The WALKING Cube is the result of a collaborative research exploring physical movement. With the use of air-powered mechanics a composition of diverse transformations is prepared and executed with brutal force. It’s a demonstration presenting the chaotic possibilities in the deconstruction of a common and minimal form.


Architecture, digital fabrication, ETH Zürich
Digitial Bamboo [ 005 ]
Architecture Research
The Digital Bamboo pavilion explores the innovative combination of a naturally grown material with digital fabrication. Bamboo is an excellent sustainable building material, because of its rapid growth and very low weight-to-strength ratio. Customized computational tools were developed to design the ultra-lightweight structure, whose bespoke connections were manufactured using 3D printing technology. The structure covers more than 40 sqm with a total weight of only 200 kgs. The Digital Bamboo pavilion showcases a filigree and engaging architecture that surpasses the standardized space frame vocabulary.


Electro Active Polymer [ 006 ]
Students Project

An Electro Active Polymer Module developed during an interdisciplinary course on self-actuated surfaces at the Zurich University of the Arts in 2011.
Mentors: Karmen Franinovic & Florian Wille
Student: Dominique Schmutz

Floating in Dancing Lights [ 007 ]
Dance Performance
The performance with a dancer and a swarm of helium drones, illuminated by means of projection mapping, premiered at the REFRESH #3 conference. The concept originates from the artistic research project Helium Drones.



Festo - AirPenguin [ 008 ]
Private Enterprise
Autonomous flying in a sea of air Autonomous flying through a defined air space monitored by ultrasound transmission stations. Agile and easily manoeuvrable with a 3D structure which utilises the Fin Ray Effect® at the front and back.



PETALCLOUDS [ 009 ]
Art Studio

The centerpiece of Changi Airport's Terminal 4, Petalclouds, is a grand-scale kinetic sculpture. Consisting of six structures suspended 200 metres across the Central Galleria, it can be seen from the Departure Check-in Hall, Transit Area and the Arrival Hall. Developed by Berlin-based studio ART+COM, its choreographed movement and animated lighting are synchronised with music specially composed by BAFTA award-winner Ólafur Arnalds. 


OSIRIS-REx [ 010 ]
Nasa Stuff

OSIRIS-REx (Origins, Spectral Interpretation, Resource Identification, Security, Regolith Explorer) is a NASA asteroid-study and sample-return mission. The mission's primary goal is to obtain a sample of at least 60 g (2.1 oz) from 101955 Bennu, a carbonaceous near-Earth asteroid, and return the sample to Earth for a detailed analysis. The material returned is expected to enable scientists to learn more about the formation and evolution of the Solar System, its initial stages of planet formation, and the source of organic compounds that led to the formation of life on Earth.



shiftr.io [ 011 ]
Software 

The Internet of Things allows everyday objects to be interconnected. These Networked Artifacts place designers in unknown territory, as the objective is now the design of multiple, interconnected artifacts rather than just a single, tangible object. This shift from object to system calls for new ways of thinking about design and especially for new methods in design education. 
A (digital) platform used by other people for things you didn't even consider at first.

THE 36TH AMERICA’S CUP [ 012 ]
Sport 

The 36th America's Cup presented by Prada will be contested by the winner of the 2017 America's Cup, the Royal New Zealand Yacht Squadron represented by their team, Emirates Team New Zealand, and the winner of the Prada Cup, the challenger selection series which takes place in January–February in 2021.

Team
Money
Hightech
Attractive


ANN-A [ 013 ]
Light Installation 
The installation is an abstract visualisation of a human neural network, which mirrors the brains thought process and allows the user to grasp the synapses in a person's brain. The connections are demonstrated with the use of light. The human brain is a high tech computer, which is able to deal with new impressions and transfer these into fully formed thoughts. With «ANN-A», we turn this flow of chemical reactions into a light projection.


Topics:// Innovation, //sub: adapt and development pressure
Topics: //Digital Fabrication
Topics: // academic acess
Topics: // own research
Topics: // metabolismus 
Topics: // Innovation / Exnovation

The creation of movements
limited control
Body / Mind
Hardware/Software

Movement sequences
zombie / shell / PAI
Chemical battery
Nozzle/Valve






-What is the topic/issue/phenomenon that you aim to investigate?
Switzerland, especially Zurich is famous for being one of the top research center worldwide. 
I am particularly fascinated by the pioneering work of Dr. Aslan Miriyev, who is working in the field off 
Digital Fabrication, Soft Robotics and Physical Artificial Intelligence at Empa in Dübendorf.

- Is it a problem that you want to solve or an opportunity that presents itself?
I came across the publication of Aslan Miriyev's Soft Material-Actuator research results back in 2019. His move from Columbia University USA to the Empa in Zurich seems to me a great stroke of luck.
From a purely theoretical exchange about my ideas, a collaboration suddenly became within reach. 

- What research questions could you ask or what statements could you make?
Do the enormous challenges facing leading experts in scientific research fields create a tendency in their way of thinking and working?
Does the limited access and the academic hurdles have a negative impact on innovation? 

Which factors causes and favor the extraordinary innovative power of ETH and Zurich and how can I get involved?
Which new insights from interacting and working with these scientific research fields can be transferred to my design skills, methods and philosophy?


- What is your motivation for investigating this topic?
Every day and perhaps even every hour, there's a scientist somewhere in the world making the next scientific breakthrough, either working alone or as part of a team. Some of their discoveries have the potential to shape the future. The Designers challenge is the implementation into an applications for all of society




Die Welt steht vor noch nicht gelösten Herausforderungen. Das Überleben unseres Planeten und unserer Species hängt von der zukünftigen Entwicklung unserer Gesellschaft ab. Einen Vorteil haben wir. Die Menschheit verfügt heuet über einen bisher noch nie da gewesene Stand von Wissen und Technologie. Täglich werden wissenschaftliche Wunder auf der ganzen Welt vollbracht. Dies geschieht nicht von magischer Hand in den Forschungslaboratorien,  sondern mit harter, systematischen und akribischen Arbeiten. Der Weg in ein solches Institut ist äussert schwer und nur die klügsten Köpfe dieser Welt erhalten Zutritt. Es geht dabei um hohe Kosten und es entstehen hohe Erwartungen.  Viele Wissenschafter widmen ein Grossteil Ihres Lebens ihrem Forschungsgebiet. Es sind unzählige Beiträge und kleine Schritte, die unser Wissen voranbringen. Dabei ist Innovation der wichtigste Faktor. Und es ist ein Aufruf and alle kreativen Menschen und Designern, diese Herausforderungen anzunehmen. Wir werden ausgebildet um spielerisch und kreativ auf Fragestellungen und Probleme zu reagieren und dabei möglichst viele Blinkwinkel auf eine Situationen zu entwickeln und aus unterschiedlichen Perspektiven zu betrachten.



Breakthroughs can be massiv and instantly groundbreaking, while others may seem less significant achievements may not even be considered as advances at first, as science often only move forward with smallest of steps that there only acknowledged as such in retrospect. Various discoveries are never even recognized in their own day and age, and it is then up to future generations of scientists to use the knowledge since gained to bring these innovations back into existence[01].  


„Westliche Kulturen betonen traditionell eher den aktiv schaffenden Aspekt von Kreativität im Sinne des lateinischen ‚creare‘, das schaffen, erzeugen und gestalten bedeutet. Im alten Ägypten und in östlichen Kulturen erscheint demgegenüber Kreativität als Einfügen in einen natürlichen Wachstumsprozess, der in der zweiten sprachlichen Wurzel von Kreativität anklingt: ‚crescere‘ (‚werden‘, ‚geschehen‘, ‚wachsen-lassen‘).“
– Hermann Lang: Psyche, Heft 3, 2006.[4]


On the Shoulders of Giants: The Great Works of Physics and Astronomy is a compilation of scientific texts edited and with commentary by the British theoretical physicist Stephen Hawking.[1] The book was published by Running Press in 2002.[2]
Zitate:  //https://de.wikipedia.org/wiki/Zwerge_auf_den_Schultern_von_Riesen

When pursuing an academic career, one simply cannot afford to take ten years to work towards a goal. Attractive is it may be, the likelihood of reaching a positive end would only be clear after the successful accomplishment of the very last step
It was clear to all of us that this was a major undertaking with a risk of total failure. Nevertheless, all those involved were convinced about festibility and enthusiastically pursued their dream of creating the first synthetic 2D polymer. After long and exhausting struggle that included moemnts of disppointment and phases of frustration, a breakthrough finnaly happened in 2012. Further concerns, then lucky, enthausted, monomer Designer,



Complexity simplified


long term consequenzes for society
concept of open large scale system  and how resources came into the system and leave
trace the complex interdependencies
Without the knowledge of other professional fields, my understanding of interacting open systems would remain limited. Most of the system of the future had to be understood in the same way as large-scale metabolic organism. Until that point, waste management has been viewed as linear model. As an alternative to a linear way of thinking, he developed a metabolic point of view on the human habitat and how one might capture this ideology scientifically and anthropologically (through what he calls a material flow analysis,) But most of all he was interested im implementing these findings in a regional rescource mantrix as an early warning system. (The stroy of stuff)
In a metabolic system, various indicators ca be identified and constantly measured in order to see if the whole system is still functioning. If even the smallest part in this circular model shows defects, the system can be controlled before a complete failure occurrs.
new way of thinking in switzerland

aplpy his knowledge in the building sector. 
Waste Material was not the problem as such, but that the immense dynamic development of urban
areas would require new strategies. Only particaly implementation.


interaction and communication strategies of various system component in a meaningful and forward-looking manner. Bacccini increasingly realized that the future growth of our world could no longer be accomplished through material pile-up, but rather mainly through material reorganization and reconfiguration. His passion offered him a ne chance. sought an intensive exchange with other discipline. Succeded in bringing about a paradigm shift for the third time in his professional life by applying the concept of metabolic thinking to the built environment of the human habitat.
Baccini designed a conceptual model for different conditions, speeds, and movements of substance. Matter or energy, whether in flow or stock transforms constantly, without ever being obsolete.
Our work did not allow for a seamless transition of ideologies. Although our ideas were still rough , undeveloped and without appeal. 
Shift of paradigma


Under the Sign of the Sun
Gerd Folkers and Martin Schmid


have involuntarily awakened in me the desire to devote particular attention to this almost entirely neglected class of phenomena.

Rudolf Wolf turned Zurich into a world wide center for solar research.
Today, Zurich is a world wide center for soft robotic.
Coincidence? I think not.
Erst die Erfindung des Fernrohrs machte die Erkundung der Sterne erst Möglich.
Unseren technischen Fortschritt ist so schnell dass die Gesellschaft nicht nach kommt.
You have to prove your thesis with data to satisfies the scientific world.
Man muss sich über die kleinen Erfolge freuen um die Motivation auf die ganze Zeitspanne des Unterfangens nicht zu verlieren.
Geduld



Design
Tales of Science and Innovation
democratic design
intelligent design
social design
design thinking
Behind many lies a world view, an entire philosophy.
In a university context, the term design is interpreted in very different ways. At ETH Zürich, for example, this interpretation is closely intertwinded with the university's long tradition in engineering sciences, mathematics and fundamental research. Design at ETH Zurich ranges theoretical description of certain material properties to their experimental testing, including aircraft, robots, and the codes that control them. Design plays a major role in simulating human behavior, developing new learning and teaching systems and planning the future.
Design and knowledge is not local. It has no borders. Design spans the globe. (ETH meets Davos)(Rethinking Design)

Ideas eth zürich
where context favors innovation
Scientific research cannot be conducted in a vacuum; it needs place in an atmosphere that inspires and offers the necessary organizational frameworks, infrustructure, financial rescources, and so on.

https://www.aslanmiriyev.com/soft-materials-for-soft-robotics


XVI.XII.MMXX

Capitulum A
Academy of Angels